Min fina lilla by, Högarna.

"Östersund Snyggaste" "Östersund Fulaste" "Östersunds Lammkött" Jag måste bara påstå att vi bor i en patetisk stad. Jag älskar den här staden. Den är vacker, om man kollar på rätt ställen och på rätt saker. Som min lilla by hemma i Högarna. Jag älskar blandningen mellan sommar och vinter. Det är varken för kallt eller för varmt på sommaren. Visst, vissa dagar vill jag ha det varmare. Men om vi skulle ha haft samma värme som utomlands, vad vore då meningen att åka iväg...? Vintrarna här är vackra. Dessa dagar då solen ligger på de frostklädda träden, hur underbart är inte de liksom? Alla skoterturer tillsammans med fina vänner och familjen. Alla dagar man bara suttit nere vid sjön och grillat tillsammans med hela byn. Gångerna vi tagit skotern ner till sjön och ätit middag i totalt mörker. De är fina dagar som jag kommer minnas. Som jag kommer leva på länge. Jag älskar att kunna gå ut utan smink. Sätta på mig min Onepiece och storstövlarna och gå ner på byn utan att en enda människa kollar på en och dömmer en. Jag älskar att alla är trevliga och hejar och frågar hur det är. Alla ser alltid glad ut och ingen har någonting emot någon annan.

MEN, ett stor men. Såfort jag kommer från min lilla by kan jag längre inte gå ut i min onepiece, mina stövlar och osminkad. Folk hejjar inte, och alla ser sura ut. För i Östersund blir man dömd efter sitt utseende. Jag tänkter inte skriva så mycket mer om detta förutom att jag tycker de är synd att en stad ska bli uppbyggd på dehär. Att man alltid måste känna pressen på att vara snygg. För vem vill hamna på "Östersunds fulaste"? 

Ni som har startat dessa grupper. Tänk på vad de gör med människorna runt omkring dig och med samhället. Det är bara så patetiskt att det inte ens finns ord för de hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0