Min hjälte, mitt hopp, mitt mod



Spellistan "mysig musik" spelas ut högtalarna. Känslan jag får när jag kollar ut i det svarta mörker. Vintern är påväg och det blir mörkare för var dag. Känslan av att sitta ensam, tyst, tomt och framförallt stort. Låter musiken bara få flöda på. Släppa alla tankar. Försöka minnas allt från att man var liten. Från då allt var perfekt. Då man trodde att ingenting kunde förstöras. Släppa allt man har på sina axlar. Känslan då man inte längre vill skrika av panik. Den släpper. Jag behöver dig. Jag behöver så många för att må bra. Jag hatar ensamhet. Men ibland är det så jävla skönt. Att kunna släppa en tår, utan att någon ska försöka förstå. Att lägga sig på golvet, och låtsas att man ser himlen. Utan att någon ska försöka förstå. Det är så många nätter som jag saknar. Så många nätter som jag önskar aldrig skulle ta slut. Så många stunder som jag saknar. Som jag aldrig kommer få uppleva igen. Som bara fanns en gång i tiden. Som inte längre finns. Men jag är också så glad att jag kommer uppleva nya saker. Som jag önskar att jag kunde uppleva med vissa personer. Men det är bara fortsätta le och dölja min sorg. Min sorg som aldrig kommer löna sig att visa. Hur mycket jag än vill. Allt släpper. Jag vill inte tänka på det.

Jag vill se framåt. Ibland är det svårt, men det finns en person i mitt liv som får mig att se positivt på mitt liv. Som försöker att ge mig allt jag önskar mig. Som alltid finns för mig när det är svårt. Som finns när jag bara vill säga hej. Det är min mamma. Hon är den enda i hela världen som jag vet inte skulle lämna mig. Som jag vet skulle stanna. Som jag vet skulle kunna ta sitt liv för att rädda mig. Som jag vet skulle kunna mörda och sitta inne för mig. Det är hon som kan ta mig i sin famn och berätta historier. Som kan få mig att känna mig liten igen, men ändå så stor. När jag skriver det här mamma så gråter jag. För jag är glad att jag har en mamma som dig. Som ställer upp i alla lägen. Även om jag vet att jag ibland kan vara självisk, idiotisk och dum. Så ska du veta att jag älskar dig.

Tillsammans du & jag ska vi ta oss igenom allt.


Kommentarer
Postat av: Amanda

hur är det vännen? är det något som har hänt? vill du prata om det? <3 blev kanske lite många frågor men jag vill verkligen att du ska må bra, och jag vill finnas för dig <3

2011-09-07 @ 22:44:54
URL: http://worldsofalovesong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0