En gång om året, och jag klagar inte.



Trots att jag trivs så bra i lägenheten på körfäletet och hemma hos min älskling så är det så fruktansvärt skönt att komma hem. Bara vara och inte känna det stora ansvaret hela tiden. Dock så måste jag tvätta min tvätt imorgon, så helt oansvarig kan jag inte vara. Sen att få träffa min familj osv. Robin är hemma i helgen också så det är lite speciellt. Men lär träffa honom lika mycket som jag brukar när jag är hemma, punkt punkt punkt. Han ska iväg och jaga och så, så lär inte se honom så mycket. Sen åker jag iväg på söndag igen då vårat riktiga schema börjar vilket betyder sovmorgon, wohooo.

Just nu ligger jag i sängen och lyssnar på alla fylleskallar till jägare som sitter ute i köket. Tycker synd om dom som ska upp och jaga imorgon. Jag är nykter och får ligga och sova! score. Varje år denna fredag så är det ärtsoppa nere på gammelskola och sedan samlas ett gäng här hemma hos oss och äter räk-och äggmack. Vilket slutar alltid med att alla är fulla och trötta och jag får ligga och lyssna på deras babbel och skratt. Men vet ni vad? Jag klagar faktiskt inte för det. Det är en gång om året och det är faktiskt riktigt trevligt. Så jag säger bara njut så länge det varar.

Ne nu ska jag sova så jag orkar tvätta imorgon, natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0