Vittra går över styr

Imorgon är det måndag vilket betyder skola, igen. Vilket betyder Vittra i matsalen. Vittra är en helt vanlig skola. Men, personerna som går i den är annorlunda. De senaste veckorna har vi fått uppleva svartmålade människor med blod i ansiktet, tjejer endast iklädd förstor bh på överkroppen, människor med gasmasker och annat läskiga saker över munnen, utklädnader, osv. Det går för långt. Det har spårat. Jag är öppen till mycket. Jag tycker att folk ska få vara iklädd vad de vill. Men, när man är rädd för att sitta i matsalen. När man känner sig hotad och otrygg har det gått över gränsen. Jag känner hur jag sitter och stirrar på folket som kommer in. Men det är svårt att låta bli när dom ser ut sådär. Det är svårt att sitta och njuta av maten. Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta inlägg. Men ni som tar åt er av detta inlägg, om någon gör det. Tänk på att ni skrämmer folk. Tänk på att det inte är bara ni i denna värld som ser er. Utan fler.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Håller med!

2011-10-24 @ 21:21:15
URL: http://indiedrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0