Verkligheten

Vad är verkligheten egentligen? Någonting man ibland vill fly från. Men någonting man ibland vill komma till. Sanningen. Tillhör den verkligheten? Ja, någonting man ibland vill veta. Men någonting man ibland önskar att man inte visste. Verkligheten är någonting som många vill fly från, blunda och önska att den inte fanns. Dom vill fortsätta leva i sin drömbubbla. Men vad händer när den spricker? Man faller och vet inte vad man ska göra. Från toppen till botten. Man kämpar för att ta sig upp. Ibland lyckas man, ibland faller man igen, och ibland stannar man på botten. 

Just nu känns mitt liv som en berg och dalbana. Ena sekunden gråter jag tills tårarna tar slut. Andra sekunden skrattar jag tills tårarna sprutar. Jag vill inte det. Men vissa saker går inte att stoppa. Allting kan förändras på en minut. Jag har inte mått bra på länge nu. Jag ler, för att slippa frågor. Frågor som jag inte kan svara på. Jag ler för att att lura mig själv. Men lyckas jag? Det var en annan fråga.

Jag är socialt beroende.
Jag klarar inte av att höra saker då det saker är mitt fel.
Jag gråter nästan alltid såfort jag sover själv.
Jag är svag och vågar inte stå upp för mig själv för jag är rädd att såra andra.

Att få en dag bort från verkligheten är vad jag behöver nu. Då jag slipper tänka på allt som heter skolan. Allt som heter familj och vänner. Idioter och psykopater. Allt som heter död och levande. Hemma som borta. Bara en dag, skulle få mig att vilja kämpa igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0