Min syster, Maja.

Nu är jag igång igen. Sist jag skrev så skrev jag om Robin, nu är det min lillasyster Maja som står på tur. Vi har alltså alltid varit mittensyskonen tillsammans. Men så är det inte längre. Utan nu är det hon som tagit den platsen själv. Buhuu. Hon är en fjortis, både till åldern och till sättet. Inte en sådan där överdriven en utan bara en sån som vi kan retas med inom familjen. Alltid lika kul. Man fyller bara 14 en gång, eller hur? 

Vi har aldrig riktigt haft den där nära kontakten med varandra. Utan hon har alltid varit den som bråkar med alla och tar mina kläder. Det har jag i många år varit riktigt förbannad på. Men jag bryr mig inte lika mycket längre då hon faktiskt har växt upp. Hon frågar innan hon tar, och hon skriker inte på mig såfort jag öppnar munnen. Utan numera kan vi faktiskt prata djupa och viktiga samtal med varandra. Något jag alltid har saknat med Maja, men inte med mina andra syskon. 

Nog om det, hon går i 8an. Alltså första året med betyg, läskigt. Hon gillar att rida och dansa. Hon har nog fått lite mitt fotointresse med. Dock gillar hon mer att ta egobiler på sig själv medan jag hatar de och tycker jag misslyckas varje gång. Men vi väger upp varandra. Så det är bra, eller hur? Hennes bästa kompis heter Alva Karlsson och bor i våran by. Riktigt söta tjejer det där. 

Sist men inte minst, jag älskar dig systra mi.

Kommentarer
Postat av: Alva

hihi aaw !! ;) <3

2011-10-12 @ 16:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0