Tänk efter innan ni slänger ur en massa skit.



Helt oredigard bild.

Det är många som tror att dom förstår mig. Som vet hur jag fungerar, vad jag tycker jag tänker. Men det är nog ingen som egentligen gör det. Jag är kan gå från glad till ledsen på 10 sekunder utan att någon förstår varför. Men jag vet, och det är ingen annan som kommer att förstå det. Jag har varit med om mycket i mitt liv. Vissa saker önskar jag kunde hända igen och vissa saker önskar jag aldrig hade hänt. Men det som varit har varit och det går inte ändra på det. Hur mycket man än vill.

Jag tar inte åt mig kränkande saker som folk säger till mig, för när folk säger det till mig är dom bara avundsjuka men när folk pratar skit om andra och andras problem, tar jag åt mig. För jag vet. Jag vet så väl inom mig att jag har exakt samma brister. Det är det som biter tag och gör ont. Någonting som jag inte tål att folk pratar skit om är bland annat acne. För det är någonting som har fått mig att må psykiskt dåligt genom åren. Ingen vet om den känslan jag gick och bar med mig varje dag. Varje gång jag kollade mig i spegeln. Varje gång någon klagade på att dom hade fått en finne. Ingen förstår den känslan. Ingen som aldrig haft det problemet. Så jag säger bara det till er som klagar på att ni får en finne på näsan och ut över det har nästintill perfekt hy. Håll det för er själva. För det är ingen som ni sårar så mycket som ni sårar dom som haft samma känsla som mig i flera år.

Jag har lärt mig genom dessa år att stå upp för mig själv och våga vara den jag är. Jag har inte valt det. Men det är någonting som jag kommer att få leva med resten av livet. För det är ingenting som kommer att försvinna. Utan det har satt spår i både kropp och själ. Jag har heller inte samma problem som jag hade för några år sedan. Men jag säger bara det till alla som kan slänga ur sig en massa saker som folk inte väljer själva. Tänk er om det hade varit er själva. Tänk hur ni hade mått och tyckt om det ni slänger ur er. Jag är inte perfekt och aldrig slänger ur mig saker om andra, för det gör alla. Men jag vet iallafall om känslan och önskar att jag aldrig hade fått veta den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0